Veda a výskum

  • Objektivizácia výsledkov meraní dynamických účinkov prvkov konštrukcie železničných tratí - experimentálny výskum

    Číslo projektu: S-104-0069/23

    Zodpovední riešitelia: doc. Ing. Daniel Papán, PhD., Ing. Matej Prišč

    Doba riešenia: 04.06.2024 - 07.07.2026

    Anotácia projektu:

    Objektivizácia výsledkov meraní dynamických účinkov prvkov konštrukcie železničných tratí - experimentálny výskum.

     
  • Nepriaznivé dynamické účinky dopravy na historické stavby a možnosti ich zmiernenia inovatívnymi materiálmi v dopravnom staviteľstve

    Číslo projektu: 1/0552/24

    Zodpovední riešitelia:        
    doc. Ing. Daniel Papán, PhD.,
    prof. Ing. Decký Martin, Dr.,
    doc. Ing. Papánová Zuzana, PhD.,
    doc. Ing. Kúdelčíková Mária, PhD.,
    RNDr. Bačová Beatrix, PhD.,
    Ing. Matej Prišč,
    Ing. Ščotka Martin, PhD.,
    Ing. Martinovičová Bibiána,
    Ing. Ďugel Daniel

    Doba riešenia: 01.01.2024 - 31.12.2026

    Anotácia projektu:

    Teoretickou a experimentálnou cestou stanoviť dynamickú odozvu od technickej seizmicity vyvolanej dopravou na referenčných historických stavbách na Slovensku. Výsledky z dynamických analýz referenčných stavieb zaradiť do databázy. Formát databázy vytvoriť na všeobecne dostupnej báze, pre následné použitie pokročilých metód vyhodnocovania a predikcie (AI, ML, NN). Zosumarizovať normové kritériá hodnotenia vplyvu dopravnej seizmicity na historické stavby v zahraničí a pre Slovensko vytvoriť podklad pre kritériá ich posudzovania ako špecifickej skupiny stavieb v kontexte moderných vyhodnocovacích metód. Tiež zmonitorovať na referenčných stavbách hladinu vibrácií ako nehmotnej emisie vplývajúcej na človeka. Realizovať výskum redukcie vibrácií formou pasívnej vibroizolácie a implementovať moderné materiály na báze polymérnych kompozitov v dopravnom staviteľstve. Stanovenie seizmickej odolnosti od účinkov dopravnej seizmicity numerickou cestou.

     
  • Inšpekcia, kontrola, údržba a bezpečnosť, vylepšená dátová komunikácia a digitálne dvojčatá infraštruktúry (IRIS)

    Číslo projektu: G5924

    Zodpovední riešitelia:       
     prof. Ing. Dvořák Zdeněk, PhD. ,
    doc. Ing. Figuli Lucia, PhD., 
    doc. Ing. Leitner Bohuš, PhD. 
    doc. Ing. Daniel Papán, PhD.,
    Ing. Ďugel Daniel.

    Doba riešenia: 01.11.2021 - 31.10.2024

    Anotácia projektu:

    Prieskum, inšpekcia, údržba, výstavba a obnova sa stali náročnými činnosťami vykonávanými počas procesu manažovania dopravnej infraštruktúry v dôsledku revolučného vplyvu mechatroniky a informačných technológií na ich automatizáciu. Jadro navrhovaného projektu IRIS sa týka vývoja nových technológií na úplnú automatizáciu využívania robotizovaných systémov a sietí senzorov pri získavaní údajov na účely prieskumu, kontroly a monitorovania. Interakcia medzi získavaním a ukladaním údajov je riadená konštrukciou pokročilých modelov, ktorými sú digitálne dvojčatá (DT) infraštruktúry aktualizované v reálnom čase. Pre nepretržité nedeštruktívne hodnotenie (NDE) infraštruktúry sa integrácia rôznych informácií, takzvaný proces fúzie dát, používa na vývoj výkonných digitálnych modelov poskytujúcich vyčerpávajúci a realistický popis skúmaného zariadenia počas jeho životnosti, dokonca v prípadoch po katastrofe. Údaje a modely poskytujú základ pre identifikáciu a opis defektov a degradácie, najmä s ohľadom na stanovenie možného zníženia výkonu v existujúcich štruktúrach. Všetky získané vedomosti, ktoré sa majú vhodne spravovať, tvoria vstup pre automatizovaný alebo čiastočne automatizovaný rozhodovací proces užitočný pri správe zariadení a infraštruktúry.

     
  • Diagnostika a prepočet únosnosti železobetónových nosných prvkov fasády

    Číslo projektu: S-104-0060/24

    Zodpovední riešitelia:       
    doc. Ing. Papánová Zuzana, PhD.,
    Ing. Brozová Emma,
    Ing. Ďugel Daniel

    Doba riešenia: 19.06.2024- 12.07.2024

    Anotácia projektu:

    Predmetom riešenia odborného posudku bola diagnostika a prepočet únosnosti konzolových nosných prvkov pôvodného fasádneho systému. Cieľom bolo identifikovať a diagnostikovať hrúbky betónovej vrstvy konzol pomocou malorozmerových jadrových vrtov, nedeštruktívne zistiť vlastnosti betónu na konzolových prvkoch, stanoviť hrúbky betónovej vrstvy konzoly za pomoci skenovania radarovým skenerom, ktorý dokáže celoplošne zisťovať hrúbku vrstvy a posúdiť únosnosť týchto konzol.

     
  • Matematické modely pre vyučovanie 3D geometrie s použitím virtuálnej reality

    Číslo projektu: 2021-1-PL01-KA220-HED-000030365

    Zodpovední riešitelia:       
    RNDr. Bačová Beatrix, PhD., 
    doc. Ing. Kúdelčíková Mária, PhD.,
    Ing. arch. Krušinský Peter, PhD.,
    RNDr. Holešová Michaela, PhD.

    Doba riešenia: 01.06.2022- 30.11.2024

    Anotácia projektu:

    Virtuálna realita umožňuje študentom získať iný pohľad na predmety a zvýšiť ich priestorové schopnosti. V špecifickom prípade akým je matematika, virtuálna realita umožňuje vidieť abstraktné pojmy v trojrozmernom prostredí, čo uľahčuje ich pochopenie a aplikáciu. Cieľom projektu je obohatiť učivo z matematiky o oblasť trojrozmernej geometrie. V rámci projektu pripravíme 12 vyučovacích modulov, každý s VR aplikáciou vyvinutou pre danú tému. Projekt je určený študentom a vysokoškolským učiteľom všetkých odborov inžinierskych fakúlt. Používanie virtuálnej reality v matematike zvýši študentom pochopenie základných pojmov, poskytne zručnosti na riešenie problémov a dosahovať lepšie študijné výsledky. Vyučovacie metódy vysokoškolského vzdelávania budú obohatené o aplikácie založené na zvukovej technológii. Motivačné nástroje je možné rozšíriť aj na ďalšie študijné odbory.

     

Kalendár

pon uto str štv pia sob ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
studovat-na-uniza2019-2020.png
© 2019 Katedra stavebnej mechaniky a aplikovanej matematiky, Stavebná fakulta, Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina