-
Témy dizertačných prác
2022/2023
- Analýza dynamických účinkov dopravnej seizmicity pôsobiacich na hlavné nosné časti historických stavieb
Ing. Daniel Ďugel - vedúci dizertačnej práce: doc. Ing. Daniel Papán, PhD.
2023/2024
- Analýza účinkov strojných zariadení v procese technickej seizmicity
Ing. Matej Prišč - vedúci dizertačnej práce: doc. Ing. Daniel Papán, PhD.
Náplň práce:
V dizertačnej práci by mal byť spracovaný výskum v oblasti dynamických účinkov strojných zariadení, ktoré generujú vlnové procesy šíriace sa konštrukčnými vrstvami podložia, podložím stavebných konštrukcií resp. všeobecne geologickým prostredím. Na vybraných prípadových štúdiách demonštrované najmodernejšie vedecko-výskumné prístupy budú riešenia numerickou a experimentálnou cestou. Na základe výsledkov meraní a simulácií práca vyústi do odporúčaní riešenia dynamických účinkov pre prax- Vyšetrovanie dynamickej odozvy koľajového roštu v koreláciách s výsledkami moderného monitorovacieho systému
Ing. Bibiána Martinovičová - vedúci dizertačnej práce: doc. Ing. Daniel Papán, PhD.
Náplň práce:
Dizertačná práca bude orientovaná na tvorbu a úpravu vybraných parametrov výpočtových modelov dynamickej interaktívnej sústavy koľajového roštu, ostatných prvkov železničného zvršku a spodku. Výpočtové modely budú korelované s nameranými dátami získanými pomocou vysokovýkonnej monitorovacej sústavy na vybranom úseku železničnej trate. Tento bude funkčný výpočtový model, ktorého určené parametre budú predikovať možné vplyvy na výsledky dynamického monitorovacieho systému.2024/2025
- Moderné vysokopevnostné materiály v režime namáhania extrémnym dynamickým rázovým zaťažením
Ing. Emma Brozová - vedúci dizertačnej práce: doc. Ing. Daniel Papán, PhD.
Náplň práce:
Cieľom dizertačnej práce bude teoretická a experimentálna cesta skúmať odozvu vzoriek, konštrukčných častí vyrobených z moderných vysokopevnostných materiálov používaných v stavebníctve. Materiály vyšetrované v režime rázového zaťaženia budú prevažne na báze hybridných polymérnych kompozitov. Ako dynamické zaťaženie budú skúmané účinky mechanických rázov vyvolávajúcich spontánne resp. nárazom projektilu. Výsledky výskumu vyšpecifikujú použiteľnosť možných typov materiálov pre použitie v ochranných častiach častí voči rázovému zaťaženiu.- Mechanické vlastnosti a modifikácia karbón negatívneho materiálu pre klimatické podmienky Slovenska
Ing. Lenka Lapašová - vedúci dizertačnej práce: doc. Ing. Daniel Papán, PhD.
Náplň práce:
V rámci dizertačnej práce bude zámer ďalej zlepšovať a optimalizovať vlastnosti uhlíkovo cudzieho materiálu na báze lignínu, aby vyhovoval najmä európskemu podnebiu, slovenskému podnebiu. Bude potrebné pripraviť potrebné prototypy na ktorých sa testovať základné vlastnosti variantných modifikácií materiálov na čo najlepšie využitie inžinierskych konštrukcií a dopravných stavieb s cieľmi hĺbkovej dekarbonizácie. Zatiaľ čo tradičná výstavba produkuje značné množstvo CO2 technológie výroby materiálov na báze lignínovej emisie ani nevytvárajú. Počas procesu výroby ďalej zachytíte určitú časť CO2.- Aerodynamické merania častí budov a mostov vo veternom tuneli a ich praktické využitie v stavebníctve
Ing. Annamária Pavlíková - vedúci dizertačnej práce: doc. Ing. Daniel Papán, PhD.
Náplň práce:
Dizertačná práca sa bude zaoberať uplatnením najnovších svetových trendov vednej disciplíny aerodynamika pre výskumné úlohy v stavebníctve. Doktorand sa bude venovať experimentálnemu výskumu dynamickej odozvy prvkov vo veternom tuneli na pracovisku ÚSTARCH SAV v Bratislave. Nové poznatky použiť na výskum správania sa konštrukčných častí budov resp. malo-mierkových modelov v režime zaťaženia vetrom, motivované súčasným dopytom o tento druh aplikovaného výskumu z inžinierskej praxe. Cieľ práce bude smerovať ku popísaniu fenoménov lokálneho namáhania konštrukčných prvkov v interakcii s dynamickým zaťažením vetrom. Výsledky experimentálnych meraní budú overené na numerických modeloch vytvorených na báze MKP. Vedecký prínos dizertácie pre vedný odbor bude zameraný na zavádzanie korelačných vzťahov medzi numerickými simuláciami a experimentálnymi meraniami v oblasti interakcie prostredia - konštrukcia pri dynamickom namáhaní vetrom. Hlavným cieľom bude prepojenie nových poznatkov základného výskumu so súčasnými problémami v stavebníctve v podobe aplikovaného výskumu dynamických javov skúmaných vo veterinárnych tuneloch v súlade s požiadavkami stavebnej praxe.