• Témy dizertačných prác

    2022/2023

    • Analýza dynamických účinkov dopravnej seizmicity pôsobiacich na hlavné nosné časti historických stavieb

    Ing. Daniel Ďugel - vedúci dizertačnej práce: doc. Ing. Daniel Papán, PhD.

    2023/2024

    • Analýza účinkov strojných zariadení v procese technickej seizmicity

    Ing. Matej Prišč - vedúci dizertačnej práce: doc. Ing. Daniel Papán, PhD.

    Náplň práce:
    V dizertačnej práci by mal byť spracovaný výskum v oblasti dynamických účinkov strojných zariadení, ktoré generujú vlnové procesy šíriace sa konštrukčnými vrstvami podložia, podložím stavebných konštrukcií resp. všeobecne geologickým prostredím. Na vyselektovaných prípadových štúdiách budú demonštrované najmodernejšie vedecko-výskumné prístupy riešenia numerickou a experimentálnou cestou. Na základe výsledkov meraní a simulácií práca vyústi do odporúčaní riešenia nepriaznivých dynamických účinkov pre prax.

     

    • Vyšetrovanie dynamickej odozvy koľajového roštu v koreláciách s výsledkami moderného monitorovacieho systému

    Ing. Bibiána Martinovičová - vedúci dizertačnej práce: doc. Ing. Daniel Papán, PhD.

    Náplň práce:
    Dizertačná práca bude orientovaná na tvorbu a úpravu vybraných parametrov výpočtových modelov dynamickej interaktívnej sústavy koľajového roštu, ostatných prvkov železničného zvršku a spodku. Výpočtové modely budú korelované s nameranými dátami získanými pomocou vysokovýkonnej monitorovacej sústavy na vybranom úseku železničnej trate. Tento bude funkčný výpočtový model, ktorého určené parametre budú predikovať možné vplyvy na výsledky dynamického monitorovacieho systému.

     

    2024/2025

    • Moderné vysokopevnostné materiály v režime namáhania extrémnym dynamickým rázovým zaťažením

    Ing. Emma Brozová - vedúci dizertačnej práce: doc. Ing. Daniel Papán, PhD.

    Náplň práce:
    Cieľom dizertačnej práce bude teoretickou a experimentálnou cestou skúmať odozvu vzoriek, konštrukčných častí vyrobených z moderných vysokopevnostných materiálov používaných v stavebníctve. Materiály vyšetrované v režime rázového zaťaženia budú prevažne na báze hybridných polymérnych kompozitov. Ako dynamické zaťaženie budú skúmané účinky mechanických rázov vyvolávajúcich spontánne resp. nárazom projektilu. Výsledky výskumu vyšpecifikujú použiteľnosť možných typov materiálov pre použitie v ochranných častiach voči rázovému zaťaženiu.

     

    • Mechanické vlastnosti a modifikácia karbón negatívneho materiálu pre klimatické podmienky Slovenska

    Ing. Lenka Lapašová - vedúci dizertačnej práce: doc. Ing. Daniel Papán, PhD.

    Náplň práce:

    V rámci dizertačnej práce bude zámer ďalej zlepšovať a optimalizovať vlastnosti uhlíkovo negatívneho materiálu na báze lignínu aby vyhovoval európskemu podnebiu, najmä slovenskému podnebiu. Bude potrebné pripraviť prototypové vzorky na ktorých sa budú testovať základné vlastnosti variantných modifikácií materiálov na čo najlepšie využitie v inžinierskych konštrukciách a dopravných stavbách s cieľom umožniť hĺbkovú dekarbonizáciu. Zatiaľ čo tradičná výstavba produkuje značné množstvo CO2 technológia výroby materiálov na báze lignínu emisie ani nevytvorí. Počas procesu výroby ďalej zachytí určitú časť CO2.

     

    • Aerodynamické merania častí budov a mostov vo veternom tuneli a ich praktické využitie v stavebníctve 

    Ing. Annamária Pavlíková - vedúci dizertačnej práce: doc. Ing. Daniel Papán, PhD.

    Náplň práce:
    Dizertačná práca sa bude zaoberať uplatnením najnovších svetových trendov vednej disciplíny aerodynamika pre výskumné úlohy v stavebníctve. Doktorand sa bude venovať experimentálnemu výskumu dynamickej odozvy prvkov vo veternom tuneli na pracovisku ÚSTARCH SAV v Bratislave. Nové poznatky použiť na výskum správania sa konštrukčných častí budov resp. malo-mierkových modelov v režime zaťaženia vetrom, motivované súčasným dopytom o tento druh aplikovaného výskumu z inžinierskej praxe. Cieľ práce bude smerovať ku popísaniu fenoménov lokálneho namáhania konštrukčných prvkov v interakcii s dynamickým zaťažením vetrom. Výsledky experimentálnych meraní budú overené na numerických modeloch vytvorených na báze MKP. Vedecký prínos dizertácie pre vedný odbor bude zameraný na zavádzanie korelačných vzťahov medzi numerickými simuláciami a experimentálnymi meraniami v oblasti interakcie prostredia - konštrukcia pri dynamickom namáhaní vetrom. Hlavným cieľom bude prepojenie nových poznatkov základného výskumu so súčasnými problémami v stavebníctve v podobe aplikovaného výskumu dynamických javov skúmaných vo veterinárnych tuneloch v súlade s požiadavkami stavebnej praxe.

Kalendár

pon uto str štv pia sob ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
studovat-na-uniza2019-2020.png
© 2019 Katedra stavebnej mechaniky a aplikovanej matematiky, Stavebná fakulta, Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina