Cieľom projektu je na základe komplexných vedecko-výskumných aktivít a kombináciou pokročilých teoretických analýz a experimentálnych meraní vypracovať metodiku pre efektívnu aplikáciu vybraných mostných provizórií pre vojenské aj civilné použitie v súčasných podmienkach. táto problematika je rozdelená do štyroch nižšie uvedených oblastí:
  1. Analýza stavu existujúcich mostných provizórií v rámci SR a konfrontácia ich konštrukčného riešenia s možnosťami a potrebami súčasného použitia.
  2. Stanovenie účinkov zaťažení a odolnosti konštrukčných prvkov provizórnych mostov na báze teoretických analýz, numerických simulácií a experimentálnych meraní v koincidencii so spoločnými európskymi normami.
  3. Definovanie metodických postupov pre stanovenie zaťažiteľnosti provizórnych mostov.
  4. Určenie zaťažiteľnosti vybraných najčastejšie používaných mostných provizórií pre vojenské vozidlá
Projekt je realizovaný s finančnou podporou Ministerstva obrany Slovenskej republiky.

Typ projektu: RVT – úloha (domáce výskumné projekty)

Zodpovedný riešiteľ: doc. Ing. Zgútová Katarína, Dr.       

Ostatní riešitelia: doc. Ing. Šrámek Juraj, PhD., doc. Ing. Koteš Peter, PhD., doc. Ing. Jandačka Dušan, PhD., Ing. Hodásová Katarína, Romanová Dorota                                 

Trvanie projektu: jún 2022 – november 2022

Cieľom RÚ je nastaviť požiadavky na vhodnosť, životnosť a odolnosť materiálov rímsových prefabrikátov používaných na cestách I. triedy.        Nastavenie požiadaviek na vhodnosť, životnosť a odolnosť materiálov rímsových prefabrikátov používaných na cestách I. triedy.                            

Typ projektu: Operačný program Integrovaná infraštruktúra

Zodpovedný riešiteľ: Ing. Gago Filip, PhD.           

Ostatní riešitelia: prof. Ing. Vičan Josef, CSc., prof. Ing. Ižvolt Libor, PhD., Ing. Masarovičová Soňa, PhD., prof. Ing. Drusa Marián, PhD., doc. Mgr. Sitányiová Dana, PhD., Ing. Mečár Martin, PhD., doc. Ing. Koteš Peter, PhD., doc. Ing. Odrobiňák Jaroslav, PhD., doc. Ing. Mužík Juraj, PhD., Ing. Bahleda František, PhD., Ing. Vlček Jozef, PhD., Ing. Dobeš Peter, PhD., Ing. Bulko Roman, PhD., Ing. Farbák Matúš, PhD., Ing. Chromčák Jakub, PhD., Ing. Vavruš Martin, PhD., Ing. Kysela Peter, PhD., Ing. Prokop Jozef, PhD., Ing. Mihálik Ján, PhD., Ing. Bačová Daša, Ing. Zahuranec Michal

Trvanie projektu: jún 2022 – november 2023

Typ projektu: domáci výskumný projekt

Zodpovedný riešiteľ: prof. Ing. Martin Moravčík, PhD.      

Trvanie projektu: apríl 2022 – apríl 2023

Vypracovanie metodiky nadväzuje na už spracovanú časť metodiky, časť A. Zaoberá sa zefektívnením a správnym zacielením činností pri prehliadkach a kontrolách predpätých mostov v sieti ŽSR. Metodika bude poskytovať pre správcu nástroj, ktorý mu pomôže cielene vykonávať dohliadaciu činnosť a odhaľovať nedostatky a statické závady na predpätých betónových mostoch. Cieľom úlohy je zlepšenie dohliadacej a revíznej činnosti a zníženie nákladov na údržbu mostných konštrukcií.

Typ projektu: Úloha VaV pre ŽSR – Výskumný a vývojový ústav železníc

Zodpovedný riešiteľ: doc. Ing. Peter Koteš, PhD.       

Trvanie projektu: október 2021 – február 2022

Predmetom výskumu bol teoreticko-experimentálny výskum skutočného pôsobenia mostného objektu z cestných predpätých tyčových prefabrikátov na železničnej trati Štrba – Štrbské Pleso (TEŽ). V rámci výskumu katedra vykonala experimentálne merania skutočných geometrických a materiálových vlastností jednotlivých prvkov mostného objektu so zisťovaním porúch a ich príčin. K tomu slúžil aj vytvorený špeciálny numerický model. Úlohou bolo overiť skutočné pôsobenie mostného objektu, zhodnotiť ho a stanoviť jeho zaťažiteľnosť a prechodnosť, rovnako tak aj jeho zvyškovú životnosť.

Strana 1 z 4

© 2019 Katedra stavebných konštrukcií a mostov, Stavebná fakulta, Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina