Riešitelia: |
doc. Ing. Šestáková Janka, PhD., Ing. Vlček Jozef, PhD., doc. Ing. Hodás Stanislav, PhD., doc. Ing. Ižvoltová Jana, Dr., doc. Ing. Papán Daniel, PhD., prof. Ing. Drusa Marián, PhD., Ing. Smrčková Daša, Ing. Mečár Martin, PhD., Ing. Dobeš Peter, doc. Ing. Papánová Zuzana, PhD., Ing. Pultznerová Alžbeta, PhD. |
Predmetom riešenia projektu je návrh a verifikácia konštrukcií prechodových oblastí medzi konštrukciami žel. zvršku a objektmi telesa žel. spodku ako miestami výraznej zmeny tuhosti jazdnej dráhy. Aplikáciou metód numerického modelovania a experimentálnej analýzy sa získajú predpokladané maximálne hodnoty zaťaženia na jednotlivých rozhraniach konštrukčných vrstiev navrhovaných prechodových oblastí, a to pre rôzne prípady konštrukcie žel. zvršku (klasický a nekonvenčný), objektov telesa žel. spodku (mosty, priepusty, podchody, tunely) a rôzne konštrukčné zloženie prechodových oblastí (modifikácia konštrukčných prvkov koľajového roštu a materiálov konštrukčných vrstiev žel. spodku) s ohľadom na zachovanie požadovanej deformačnej odolnosti konštrukcie žel. trate počas jej životnosti. Verifikácia vybraných návrhov prechodových oblastí sa vykoná experimentálnymi meraniami napätia v jednotlivých konštrukčných vrstvách a sledovaním geometrie koľaje v celej záujmovej oblasti vybraných modernizovaných úsekov tratí. |