Veda a výskum

  • Projekty riešené na katedre
    Vedecká orientácia katedry je zameraná najmä na riešenie aktuálnych úloh v stavebníctve a je zameraná najmä na riešenie nasledovných problémov:
    • experimentálne analýzy a teoretické problémy diagnostikovania inžinierskych a pozemných stavieb, experimentálne analýzy stavebných materiálov, teoretické problémy hodnotenia a stanovenia zostatkovej životnosti stavebných objektov,
    • optimalizácia technologických procesov výstavby a rekonštrukcie stavieb, riadenie procesov zmien technológií z pohľadu inovácií,
    • posúdenie kvality stavebných materiálov, technologických postupov a konštrukcií, skúšky materiálov, zmesí a konštrukcií,
    • návrh optimalizácie stavebných postupov z hľadiska výnosových analýz,
    • rozhodovacie procesy, stratégia rehabilitácií inžinierskych stavieb, údržbové a optimalizačné metódy pri správe infraštruktúry, asset manažment.
    Na katedre sa v uplynulom období a v súčasnosti riešia nasledovné výskumné projekty:
    • Výskumné centrum Žilinskej univerzity
      Grantová schéma: Operačný program Výskum a vývoj 2007-2013.
      Opatrenie: 2.2 Prenos poznatkov a technológií získaných výskumom a vývojom do praxe
      Strategický cieľom projektu bolo vybudovanie medzinárodne akceptovaného Výskumného centra a skvalitnenie infraštruktúry UNIZA s cieľom zvýšiť konkurencieschopnosť Slovenska prenosom výsledkov výskumu a inovácií do praxe. 8. 11. 2019 8:52 VV 2019, VV-F Záväzná osnova pre aplikovaný výskum a vývoj, 10/ 20
    • Efektívna a koordinovaná dopravná infraštruktúra
      Grantová schéma: Horizon 2020
      Cieľom projektu ECOROADS bolo vytvorenie spoločného rozšíreného prístupu k otázkam bezpečnosti na cestnej infraštruktúre a v priestore cestných tunelov pomocou koncepcií a kritérií smernice 2008/96 / ES o riadení bezpečnosti cestnej infraštruktúry a výsledkov dvoch súvisiacich štúdií Európskej komisie (ES) o smernici 2008/96/ES, ktorá sa vzťahuje na riadenie bezpečnosti   cestnej premávky a smernicu 2004/54/ES o tuneloch.
    • Implementácia nových diagnostických metód pre potreby optimalizácie životnosti vozoviek
      Grantová schéma: VEGA
      Riešenie problematiky optimalizácie životnosti vozoviek v medzinárodnom kontexte. Zabezpečenie teoretického i praktického súladu  medzi návrhom a kontrolou kvalitatívnych parametrov zemných konštrukcií a ich súčastí. Zadefinovanie okrajových podmienok pri meraní a určovaní jednotného systémového prístupu v kontexte ich kvantifikácie. Objektivizovanie korelačných závislostí umožňujúcich korektnú zameniteľnosť používaných kontrolných postupov a charakteristík.
    • Modernizácia ISEH o podsystém: Optimalizačný program
      Grantová schéma: SSC Bratislava, úlohy výskumu
      Vytvorenie modelu optimalizačného rozhodovacieho programu. Definovanie požiadaviek na vstupné dáta pre systém ekonomického hodnotenia ISEH.  Vytvorenie rozhodovacích procedúr pre výpočet optimálneho roku opravy a pre určenie optimálnej technológie opravy vozovky a stanovenie optimálnych finančných nárokov na opravy a údržbu cestných komunikácií. Vytvorenie homogénnych úsekov podľa optimálnej technológie a optimálneho roku opravy vozovky.
    • Zlepšenie koordinacie a plánovania prepravy tovaru v definovanom regióne
      Grantová schéma: Interreg Central Europe, call 2, Improving coordination and planning of freight transport on Trans Tritia Project territory (TRANS TRITIA CE960)
      Cieľom projektu je definovanie a modelovanie priepustnosti hraničných priechodov v definovanom regionálnom území. Návrhy na zvýšenie kapacity a ekonomických relácii.

Kalendár

pon uto str štv pia sob ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
studovat-na-uniza2019-2020.png
© 2019 Katedra technológie a manažmentu stavieb, Stavebná fakulta, Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina